LOKALNI PRODUKTI BRKINOV IN ZELENEGA KRASA
BETA! Spletna stran še ni popolna - polnimo police v spletni trgovini in testiramo delovanje. Povratne informacije so dobrodošle!

POKLIČITE NAS
041/621-977

Lost password?

0 Košarica 0

Košarica je prazna.

NAZAJ V TRGOVINO
Košarica (0)
Delni znesek: 0,00€

Prikaži košaricoBlagajna

  • E-trgovina
    • Mesnine
    • Mlečni izdelki
    • Moke, zdrobi, jajca
    • Med, marmelade, paštete
    • Kisi
    • Pijače
    • Žgane pijače
    • Paketi Domača marenda
  • Potujoča prodajalna
  • Catering
  • Partnerji
  • O nas
  • Aktualno
  • NAROČI ZDAJ
Menu
  • E-trgovina
    • Mesnine
    • Mlečni izdelki
    • Moke, zdrobi, jajca
    • Med, marmelade, paštete
    • Kisi
    • Pijače
    • Žgane pijače
    • Paketi Domača marenda
  • Potujoča prodajalna
  • Catering
  • Partnerji
  • O nas
  • Aktualno
  • NAROČI ZDAJ
0 Košarica 0
0 Košarica

Košarica je prazna.

NAZAJ V TRGOVINO
Košarica (0)
Delni znesek: 0,00€

Prikaži košaricoBlagajna

Kratka dobavna veriga Domača marenda

Namen projekta

Vodilni partner projekta je Aleš Zidar s.p., ki je vzpostavil kratko dobavno verigo kmetij na področju Brkinov in Zelenega krasa, v okviru katere sodeluje 19 kmetijskih gospodarstev na področju Brkinov in Zelenega krasa, ki posegajo na območje občin Ilirska Bistrica, Pivka, Postojna in Hrpelje Kozina. Specifična opredelitev te kratke dobavne verige je povezovanje kmetij in prodaja lokalnih pridelkov in produktov tega območja, ki jih te kmetije pridelajo oziroma predelajo, v okviru skupne promocijske kampanje Domača marenda. Vodilni partner ima namreč v lasti potujočo trgovino z nazivom Domača marenda, s katero bo zagotovil osnovno aktivnost dnevne prodaje lokalnih produktov sodelujočih partnerskih kmetij. Ostali partnerji projekta pa bodo zagotavljali kvalitetne pridelke in proizvode, dostavo prodajnih artiklov do skupne distribucijske točke in primerne količine dogovorjenih proizvodov.

Povzetek projekta

Vodilni partner v okviru potujoče trgovine ponuja na trgu izključno lokalne produkte Brkinov in Zelenega krasa. To področje ima namreč precej kmetij in proizvajalcev kvalitetnih ter v veliki večini ekoloških proizvodov, ki so v osnovi prepuščeni samostojni prodaji. Zaradi poznavanja terena in možnosti povezovanja v skupno ponudbo, se je vodilni partner odločil vzpostaviti kratko dobavno verigo, s katero neposredno od proizvajalcev nudi kvalitetne pridelke končnemu kupcu. Pri tem se vzpostavljajo nove prodajne poti, kjer bo poudarjena kvalitetna lokalna ponudba:

  1. Nova potujoča trgovina, ki ponuja optimalne prodajne pogoje in neposredno prodajo na trgu – v centrih mest, na tržnicah, sejmih, na dobro obiskanih lokacijah in promocijskih prireditvah.
  2. Spletna prodajna stran z mobilno aplikacijo in vsemi potrebnimi prodajnimi atributi za neposredno prodajo preko spleta (naročniški, bančni in dobavni sistem).
  3. Organizacija in priprava različnih prodajnih prireditev (eko sejem Brkinov in Zelenega krasa, Okusi presihajočih jezer, Kmetijska tržnica) s promocijsko predstavitvijo partnerstva in različnimi promocijskimi akcijami. Prireditve bomo povezali tudi z kulinariko območja in predstavili lokalne jedi z lokalnimi sestavinami (neposredna promocija proizvajalcev).
  4. Ostale promocijske aktivnosti: oglasi v medijih, kampanja na družbenih omrežjih.

Potujoča trgovina bo dobila primerno označbo (nalepke na vozilu), vzpostavljena bo digitalna multiaktivna predstavitev ponudbe v trgovini (preko led zaslona), kar bo dodatno animiralo kupce na lokacijah.

Cilji projekta

  1. Povezati kmetijske proizvajalce v skupno dobavno in prodajno verigo pod enotno prodajno znamko Domača marenda.
  2. Doseči prepoznavnost kvalitete lokalnih produktov Brkinov in Zelenega krasa ter zagotavljati stabilno prodajo na trgu (stalna ponudba teh produktov preko več prodajnih kanalov).
  3. Povečati proizvodnjo in prodajo lokalnih, ekoloških in geografsko zaščitenih proizvodov območja.
  4. Z organiziranimi in optimiziranimi dostavnimi in prodajnimi potmi prispevati k blaženju podnebnih sprememb in okoljevarstvenemu režimu območja, ki ga predstavljamo.
  5. Zagotoviti novo delovno mesto posrednika pri delu z kratko dobavno verigo.
  6. Postaviti osnovo za nadaljnje delo z Domačo marendo (doseči trajnost projekta).

Trajnost rezultatov projekta

Projekt Domača marenda je zasnovan na analizi dosedanjih projektov LAS med Snežnikom in Nanosom – Organiziranega nastopa na trgu in projekta sodelovanja Z roko v roki do kakovostne prehrane, v okviru katerih so se naredile tržne in strokovne analize dogajanja na trgu lokalnih proizvodov, na osnovi rezultatov in zaključkov pa tudi določene ugotovitve. Ena izmed njih je, da kmetije in ponudniki na terenu pogrešajo povezavo in pomoč pri prodaji, saj je zaradi pomanjkanja delovnih moči zelo težko izvajati tako proizvodne kot prodajne aktivnosti. Iz tega razloga se je pojavila pobuda o potujoči trgovini lokalnih produktov, ki bi delovala na sistemu kratke prodajne verige, našel se je investitor in zainteresirana oseba za izvajanje te aktivnosti. S pomočjo tega projekta oziroma s sofinanciranjem začetnih stroškov te pobude se bo postavilo temelje za samostojno delovanje potujoče trgovine in kratke dobavne verige, ki obeta normalno funkcioniranje po zaključku projekta. Trajnost projekta zagotavlja neposredna investicija v potujočo trgovino, zaposlitev za nedoločen čas in tržna analiza, ki predvideva dvig osveščenosti kupcev lokalnih pridelkov in večji interes po domačih, ekoloških in kvalitetnih proizvodih. Z izvedbo promocijskih aktivnosti, z izvedbo optimalno načrtovanih aktivnosti projekta, se bo zagotovilo uspešno doseganje rezultatov projekta in postavilo temelje za samostojno izvajanje Domače marenda.

Projekt Kratka dobavna veriga domača marenda je bil odobren z odločbo MKGP št. 33118-3/2021/5 z dne 03.06.2022 za sofinanciranje iz EKSRP v višini 51.992,31 €. Projekt traja dve leti od 4.6.2022 do 4.6.2024 in bo izveden v dveh letnih fazah.

Doseženi rezultati projekta

Ob zaključku projekta v juniju 2024 ugotavljamo, da smo aktivno sodelovali z 17 partnerji, z dvema pa nismo uspeli doseči sodelovanja, opredeljenega v Pogodbi o sodelovanju. Z večino partnerjev je bilo zelo težko uskladiti nabavne cene, ki so bile za KDV več ali manj iste, kot so jih partnerji ponujali neposrednim kupcem (doma ali na tržnici). Z nekaterimi partnerji pa smo se dogovorili o nižji dobavni ceni (s temi so tudi precej delali) z preostalimi pa smo delali v okviru prodajnih možnosti. Ta odločitev je tudi pomenila spremembo prodajne strategije KDV in potujoče trgovine, ki se je s tržnic preusmerila na prireditve, neposredno prodajo in spletno prodajo.

Domača marenda se je tako tekom izvajanja projekta Kratke dobavne verige osredotočila na ponudbo:

  • na prireditvah in sejmih – vsak vikend in še kaj vmes smo sodelovali na neštetih prireditvah na našem območju, na območju Primorske in osrednje Slovenije. Nekajkrat smo tudi sodelovali v ostalih krajih Slovenije in na Hrvaškem, kjer pa smo naleteli na manjše težave z dokumentacijo, ki precej omejuje našo ponudbo. Čeprav je Kvarner zelo zanimiva lokacija z dobro prodajo, pa smo zaradi dodatnih stroškov in dodatne delovne sile zaradi povečanega obsega dela morali začasno  prekiniti sodelovanje na tem območju. Prireditve so izključno sezonskega značaja, kar pomeni, da v prvih treh mesecih leta te dejavnosti ne moreš opravljati in je to izguba dohodka. To smo težko preživeli že v prvem letu izvajanja projekta, v drugem pa smo imeli v prvih štirih mesecih še dolgotrajno bolovanje zaposlene osebe, kar je pomembno vplivalo na zmanjšanje pričakovane prodaje.
  • na turističnih lokacijah – v drugem letu smo na parkirišču blizu Ilirske Bistrice (ob Gostilni Potok, Dolenje pri Jelšanah) postavili prodajno prikolico kot drugo izpostavo KDV Domača marenda. V poletnih mesecih je bil promet na tej lokaciji dober, zanimiv za turiste zaradi ponudbe lokalnih produktov, zato načrtujemo nadaljevanje prodaje tudi v nadaljevanju delovanja Domače marende.
  • Poleg prodajne prikolice pa sodelujemo tudi na večjih turističnih prireditvah, kjer je načeloma prodaja zadovoljiva, vse pa je odvisno od kotizacije, ki jo zahteva organizator. Če smo v začetku pristajali na visoke kotizacije pa v letošnji sezoni delujemo zelo selektivno in iščemo ugodne ponudbe. Kot KDV lokalnih produktov smo za organizatorje zanimivi, vendar pa je potrebno precej potrpežljivosti pri dogovarjanju o nadomestilih za sodelovanje. Tu recimo vidimo veliko možnosti za uspešno posredovanje EU sredstev, ki bi omogočila brezplačno sodelovanje na sejmih z lokalnimi in ekološkimi produkti.
  • darilni program – skozi celo leto imamo na voljo darilne pakete lokalnih produktov, ki so seveda najbolj prodajani v prazničnih dnevih, vedno bolj pa se prodajajo darila za obletnice in rojstne dneve. Ponudba gre sicer preko spletne prodaje in neposrednega stika v potujoči prodajalni, je pa v počasnem gibanju navzgor, tako kot
  • neposredna prodaja preko spleta oziroma spletne trgovine, ki pa ima svoje zakonitosti, ki so povezane predvsem z izdatno promocijo na spletu, kar pa je bil v tem trenutku prevelik strošek za našo dobavno verigo. Ker ni bilo dovolj sredstev za promocijo, smo le to izvajali v manjšem obsegu, predvsem preko družbenih omrežij, posledično pa je tudi spletna prodaja zelo majhna. Tu so seveda možnosti dosti večje, kar bo potrebno v naslednjem obdobju nadgraditi. Pomembno je še nekaj  – spletna stran ima svojo funkcijo, gradi prepoznavnost KDV in s tem olajša predstavitev, ki je zelo pomembna v neposrednih stikih z kupci.
  • Kulinarična ponudba – je v drugem letu delovanja KDV dobila svojo prepoznavnost, saj skozi degustacije, cateringe in različne kulinarične dogodke uspešno promoviramo in prodajamo lokalne produkte KDV. Ponudba je sicer omejena na občasno ponudbo, postaja pa pomemben del KDV.

Ocenjujemo, da je KDV dosegla svoj namen in da se obseg poslovanja širi, je pa slabša prodaja od pričakovane in sodelovanje z pogodbenimi partnerji rezultat uvajanja KDV, spreminjanja strategije in predvsem obnašanja trga, ki v trajanju projekta zaradi splošne družbene situacije (pokoronsko obdobje) ni bil preveč naklonjen kvalitetnim lokalnim produktom, ki imajo svoj ceno.

Način in obseg razširjanja rezultatov

V prvem letu delovanja smo naredili prodajno in predstavitveno spletno stran www.domacamarenda.si, kjer je predstavljeno delovanje kratke dobavne verige in večina partnerjev, ki so vezani na prodajno spletno stran. Zelo aktivni smo na družbenih omrežjih Facebook in Instagram, kjer se pojavljamo dnevno, predvsem pa izvajamo promocijske akcije in najavljamo lokacije potujoče trgovine. V začetku delovanja smo se predstavili v kmetijski oddaji Ljudje in zemlja in oddaji Dobro jutro na RTVSLO, različnih prispevkih nacionalne radijske mreže (Kmetijska oddaja in poročila), objavljeno je bilo precej PR člankov in oglasov v tiskanih lokalnih medijih (Bistriški odmevi, Prestop, Pivški list), oglasi in reportaža na lokalni TV Galeja, ki ima doseg na področju celotne Slovenije (tudi oddaje z prestavitvijo posameznih partnerjev lokalne dobavne verige), oglasi in posamezni prispevki na lokalnem Radiu 94.

Objavljen je bil PR članek v Primorskih novicah (priloga 5), dvakrat smo objavili promocijske reklame v tiskanem mediju Obalno kraški utrip, s katerim smo pokrili tri bližja območja – Goriško, obalno in kraško čezmejno regijo – enkrat v slovenski in drugič v italijanski verziji. V tem obdobju smo sicer načrtovali bolj aktivno spletno promocijo spletne strani, vendar smo se zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in drugih obveznosti bolj osredotočili na lastno kampanjo preko društvene platforme FB. Večino informacij posredujemo na FB: https://www.facebook.com/domaca.marenda.

Program razvoja podeželja 2014-2021;
Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja 2014-2021.

KONTAKT

Aleš Zidar s.p.
Rozmanova ulica 27
Ilirska Bistrica

041 621 977 (Anita)

info@domacamarenda.si

Povežimo se:

Facebook

SPLETNA TRGOVINA

  • Mlečni izdelki
  • Mesnine
  • Moke, zdrobi, jajca
  • Med, marmelade, paštete
  • Kisi
  • Pijače
  • Žgane pijače
  • Paketi Domača marenda
  • Potujoča prodajalna
  • Catering

O PODJETJU

  • O Domači marendi
  • Predstavitev kmetij
  • Aktualno

SVEŽE NOVICE NEPOSREDNO DO VAS

Želim prejemati e-poštna sporočila z občasnimi novicami, promocijami, akcijami, informacijami o novostih in podobnimi vsebinami, ki so povezane s poslovanjem Domače marende.

  • Pogoji poslovanja
  • Politika zasebnosti
  • Politika piškotkov

Sprejemamo plačila s kartico: