Vodilni partner projekta je Aleš Zidar s.p., ki je vzpostavil kratko dobavno verigo kmetij na področju Brkinov in Zelenega krasa, v okviru katere sodeluje 19 kmetijskih gospodarstev na področju Brkinov in Zelenega krasa, ki posegajo na območje občin Ilirska Bistrica, Pivka, Postojna in Hrpelje Kozina. Specifična opredelitev te kratke dobavne verige je povezovanje kmetij in prodaja lokalnih pridelkov in produktov tega območja, ki jih te kmetije pridelajo oziroma predelajo, v okviru skupne promocijske kampanje Domača marenda. Vodilni partner ima namreč v lasti potujočo trgovino z nazivom Domača marenda, s katero bo zagotovil osnovno aktivnost dnevne prodaje lokalnih produktov sodelujočih partnerskih kmetij. Ostali partnerji projekta pa bodo zagotavljali kvalitetne pridelke in proizvode, dostavo prodajnih artiklov do skupne distribucijske točke in primerne količine dogovorjenih proizvodov.
Povzetek projekta
Vodilni partner v okviru potujoče trgovine ponuja na trgu izključno lokalne produkte Brkinov in Zelenega krasa. To področje ima namreč precej kmetij in proizvajalcev kvalitetnih ter v veliki večini ekoloških proizvodov, ki so v osnovi prepuščeni samostojni prodaji. Zaradi poznavanja terena in možnosti povezovanja v skupno ponudbo, se je vodilni partner odločil vzpostaviti kratko dobavno verigo, s katero neposredno od proizvajalcev nudi kvalitetne pridelke končnemu kupcu. Pri tem se vzpostavljajo nove prodajne poti, kjer bo poudarjena kvalitetna lokalna ponudba:
Nova potujoča trgovina, ki ponuja optimalne prodajne pogoje in neposredno prodajo na trgu – v centrih mest, na tržnicah, sejmih, na dobro obiskanih lokacijah in promocijskih prireditvah.
Spletna prodajna stran z mobilno aplikacijo in vsemi potrebnimi prodajnimi atributi za neposredno prodajo preko spleta (naročniški, bančni in dobavni sistem).
Organizacija in priprava različnih prodajnih prireditev (eko sejem Brkinov in Zelenega krasa, Okusi presihajočih jezer, Kmetijska tržnica) s promocijsko predstavitvijo partnerstva in različnimi promocijskimi akcijami. Prireditve bomo povezali tudi z kulinariko območja in predstavili lokalne jedi z lokalnimi sestavinami (neposredna promocija proizvajalcev).
Ostale promocijske aktivnosti: oglasi v medijih, kampanja na družbenih omrežjih.
Potujoča trgovina bo dobila primerno označbo (nalepke na vozilu), vzpostavljena bo digitalna multiaktivna predstavitev ponudbe v trgovini (preko led zaslona), kar bo dodatno animiralo kupce na lokacijah.
Cilji projekta
Povezati kmetijske proizvajalce v skupno dobavno in prodajno verigo pod enotno prodajno znamko Domača marenda.
Doseči prepoznavnost kvalitete lokalnih produktov Brkinov in Zelenega krasa ter zagotavljati stabilno prodajo na trgu (stalna ponudba teh produktov preko več prodajnih kanalov).
Povečati proizvodnjo in prodajo lokalnih, ekoloških in geografsko zaščitenih proizvodov območja.
Z organiziranimi in optimiziranimi dostavnimi in prodajnimi potmi prispevati k blaženju podnebnih sprememb in okoljevarstvenemu režimu območja, ki ga predstavljamo.
Zagotoviti novo delovno mesto posrednika pri delu z kratko dobavno verigo.
Postaviti osnovo za nadaljnje delo z Domačo marendo (doseči trajnost projekta).
Trajnost rezultatov projekta
Projekt Domača marenda je zasnovan na analizi dosedanjih projektov LAS med Snežnikom in Nanosom – Organiziranega nastopa na trgu in projekta sodelovanja Z roko v roki do kakovostne prehrane, v okviru katerih so se naredile tržne in strokovne analize dogajanja na trgu lokalnih proizvodov, na osnovi rezultatov in zaključkov pa tudi določene ugotovitve. Ena izmed njih je, da kmetije in ponudniki na terenu pogrešajo povezavo in pomoč pri prodaji, saj je zaradi pomanjkanja delovnih moči zelo težko izvajati tako proizvodne kot prodajne aktivnosti. Iz tega razloga se je pojavila pobuda o potujoči trgovini lokalnih produktov, ki bi delovala na sistemu kratke prodajne verige, našel se je investitor in zainteresirana oseba za izvajanje te aktivnosti. S pomočjo tega projekta oziroma s sofinanciranjem začetnih stroškov te pobude se bo postavilo temelje za samostojno delovanje potujoče trgovine in kratke dobavne verige, ki obeta normalno funkcioniranje po zaključku projekta. Trajnost projekta zagotavlja neposredna investicija v potujočo trgovino, zaposlitev za nedoločen čas in tržna analiza, ki predvideva dvig osveščenosti kupcev lokalnih pridelkov in večji interes po domačih, ekoloških in kvalitetnih proizvodih. Z izvedbo promocijskih aktivnosti, z izvedbo optimalno načrtovanih aktivnosti projekta, se bo zagotovilo uspešno doseganje rezultatov projekta in postavilo temelje za samostojno izvajanje Domače marenda.
Projekt Kratka dobavna veriga domača marenda je bil odobren z odločbo MKGP št. 33118-3/2021/5 z dne 03.06.2022 za sofinanciranje iz EKSRP v višini 51.992,31 €. Projekt traja dve leti od 4.6.2022 do 4.6.2024 in bo izveden v dveh letnih fazah.