POKLIČITE NAS
041/621-977
Namen projekta
Vodilni partner projekta je Aleš Zidar s.p., ki je vzpostavil kratko dobavno verigo kmetij na področju Brkinov in Zelenega krasa, v okviru katere sodeluje 19 kmetijskih gospodarstev na področju Brkinov in Zelenega krasa, ki posegajo na območje občin Ilirska Bistrica, Pivka, Postojna in Hrpelje Kozina. Specifična opredelitev te kratke dobavne verige je povezovanje kmetij in prodaja lokalnih pridelkov in produktov tega območja, ki jih te kmetije pridelajo oziroma predelajo, v okviru skupne promocijske kampanje Domača marenda. Vodilni partner ima namreč v lasti potujočo trgovino z nazivom Domača marenda, s katero bo zagotovil osnovno aktivnost dnevne prodaje lokalnih produktov sodelujočih partnerskih kmetij. Ostali partnerji projekta pa bodo zagotavljali kvalitetne pridelke in proizvode, dostavo prodajnih artiklov do skupne distribucijske točke in primerne količine dogovorjenih proizvodov.
Povzetek projekta
Vodilni partner v okviru potujoče trgovine ponuja na trgu izključno lokalne produkte Brkinov in Zelenega krasa. To področje ima namreč precej kmetij in proizvajalcev kvalitetnih ter v veliki večini ekoloških proizvodov, ki so v osnovi prepuščeni samostojni prodaji. Zaradi poznavanja terena in možnosti povezovanja v skupno ponudbo, se je vodilni partner odločil vzpostaviti kratko dobavno verigo, s katero neposredno od proizvajalcev nudi kvalitetne pridelke končnemu kupcu. Pri tem se vzpostavljajo nove prodajne poti, kjer bo poudarjena kvalitetna lokalna ponudba:
Potujoča trgovina bo dobila primerno označbo (nalepke na vozilu), vzpostavljena bo digitalna multiaktivna predstavitev ponudbe v trgovini (preko led zaslona), kar bo dodatno animiralo kupce na lokacijah.
Cilji projekta
Trajnost rezultatov projekta
Projekt Domača marenda je zasnovan na analizi dosedanjih projektov LAS med Snežnikom in Nanosom – Organiziranega nastopa na trgu in projekta sodelovanja Z roko v roki do kakovostne prehrane, v okviru katerih so se naredile tržne in strokovne analize dogajanja na trgu lokalnih proizvodov, na osnovi rezultatov in zaključkov pa tudi določene ugotovitve. Ena izmed njih je, da kmetije in ponudniki na terenu pogrešajo povezavo in pomoč pri prodaji, saj je zaradi pomanjkanja delovnih moči zelo težko izvajati tako proizvodne kot prodajne aktivnosti. Iz tega razloga se je pojavila pobuda o potujoči trgovini lokalnih produktov, ki bi delovala na sistemu kratke prodajne verige, našel se je investitor in zainteresirana oseba za izvajanje te aktivnosti. S pomočjo tega projekta oziroma s sofinanciranjem začetnih stroškov te pobude se bo postavilo temelje za samostojno delovanje potujoče trgovine in kratke dobavne verige, ki obeta normalno funkcioniranje po zaključku projekta. Trajnost projekta zagotavlja neposredna investicija v potujočo trgovino, zaposlitev za nedoločen čas in tržna analiza, ki predvideva dvig osveščenosti kupcev lokalnih pridelkov in večji interes po domačih, ekoloških in kvalitetnih proizvodih. Z izvedbo promocijskih aktivnosti, z izvedbo optimalno načrtovanih aktivnosti projekta, se bo zagotovilo uspešno doseganje rezultatov projekta in postavilo temelje za samostojno izvajanje Domače marenda.
Projekt Kratka dobavna veriga domača marenda je bil odobren z odločbo MKGP št. 33118-3/2021/5 z dne 03.06.2022 za sofinanciranje iz EKSRP v višini 51.992,31 €. Projekt traja dve leti od 4.6.2022 do 4.6.2024 in bo izveden v dveh letnih fazah.
Doseženi rezultati projekta
Ob zaključku projekta v juniju 2024 ugotavljamo, da smo aktivno sodelovali z 17 partnerji, z dvema pa nismo uspeli doseči sodelovanja, opredeljenega v Pogodbi o sodelovanju. Z večino partnerjev je bilo zelo težko uskladiti nabavne cene, ki so bile za KDV več ali manj iste, kot so jih partnerji ponujali neposrednim kupcem (doma ali na tržnici). Z nekaterimi partnerji pa smo se dogovorili o nižji dobavni ceni (s temi so tudi precej delali) z preostalimi pa smo delali v okviru prodajnih možnosti. Ta odločitev je tudi pomenila spremembo prodajne strategije KDV in potujoče trgovine, ki se je s tržnic preusmerila na prireditve, neposredno prodajo in spletno prodajo.
Domača marenda se je tako tekom izvajanja projekta Kratke dobavne verige osredotočila na ponudbo:
Ocenjujemo, da je KDV dosegla svoj namen in da se obseg poslovanja širi, je pa slabša prodaja od pričakovane in sodelovanje z pogodbenimi partnerji rezultat uvajanja KDV, spreminjanja strategije in predvsem obnašanja trga, ki v trajanju projekta zaradi splošne družbene situacije (pokoronsko obdobje) ni bil preveč naklonjen kvalitetnim lokalnim produktom, ki imajo svoj ceno.
Način in obseg razširjanja rezultatov
V prvem letu delovanja smo naredili prodajno in predstavitveno spletno stran www.domacamarenda.si, kjer je predstavljeno delovanje kratke dobavne verige in večina partnerjev, ki so vezani na prodajno spletno stran. Zelo aktivni smo na družbenih omrežjih Facebook in Instagram, kjer se pojavljamo dnevno, predvsem pa izvajamo promocijske akcije in najavljamo lokacije potujoče trgovine. V začetku delovanja smo se predstavili v kmetijski oddaji Ljudje in zemlja in oddaji Dobro jutro na RTVSLO, različnih prispevkih nacionalne radijske mreže (Kmetijska oddaja in poročila), objavljeno je bilo precej PR člankov in oglasov v tiskanih lokalnih medijih (Bistriški odmevi, Prestop, Pivški list), oglasi in reportaža na lokalni TV Galeja, ki ima doseg na področju celotne Slovenije (tudi oddaje z prestavitvijo posameznih partnerjev lokalne dobavne verige), oglasi in posamezni prispevki na lokalnem Radiu 94.
Objavljen je bil PR članek v Primorskih novicah (priloga 5), dvakrat smo objavili promocijske reklame v tiskanem mediju Obalno kraški utrip, s katerim smo pokrili tri bližja območja – Goriško, obalno in kraško čezmejno regijo – enkrat v slovenski in drugič v italijanski verziji. V tem obdobju smo sicer načrtovali bolj aktivno spletno promocijo spletne strani, vendar smo se zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in drugih obveznosti bolj osredotočili na lastno kampanjo preko društvene platforme FB. Večino informacij posredujemo na FB: https://www.facebook.com/domaca.marenda.
Program razvoja podeželja 2014-2021;
Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja 2014-2021.
Sprejemamo plačila s kartico: